Mijn eerste weken op ABC

Jawel, hier dan ook mijn eerste weken op ABC. Misschien iets later dan de rest (ok, er zijn zelfs mensen die na mij nog steeds het bericht niet op hun blog hebben gezet maar dat terzijde..) Want deze opdracht was even opgeschoven naar de ‘doen we nog wel ooit’ categorie en die is dus vandaag aangebroken. Maargoed, mijn eerste weken op ABC. Toen ik voor een nieuwe opleiding aan het kijken was kwam er van alles voorbij: Pabo, Psychologie, Communicatie & Multimediadesign maar vooral ook de ‘bedrijfs’ opleidingen zoals small business & retail management. Die waren het allemaal net niet, en nadat ik het bijna had opgegeven om een een opleiding te vinden die mij zou leren hoe ik een eigen bedrijf kon gaan runnen en tegelijkertijd niet dodelijk saai was kwam daar ABC.

Nu we inmiddels een paar weken verder zijn ben ik nog steeds erg blij met deze keuze. Ik krijg toch de serieuze lessen die ik nodig heb maar wel met veel ‘luchtige’ (tenminste voor mij dan) lessen tussendoor. In Crea kan ik me helemaal vinden en ook branding vind ik erg interessant. Ik ben niet het persoon voor een strenge economische opleiding – dat houd ik simpelweg niet vol. Ook vind ik de zelfstandigheid heerlijk, ik kan me wel vinden in de ‘je zoekt het maar lekker zelf uit’ mentaliteit waarbij je zelf om hulp kan vragen als je dat nodig hebt.

En natuurlijk is het ook fijn als je leuke klasgenoten hebt, ik heb toch het idee dat hier andere mensen heengaan dat een ‘doorsnee’ studie. Ik kom hier tenslotte niet alleen voor kennis maar ook voor 4 leuke jaren en ik denk dat het op deze manier helemaal goedkomt!

Geef een reactie

